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Technology

Fixed Completely: Printer Supply Memory Error 10.00.01

Over time, the performance and high quality of the printers have improved significantly as the versions continue to interfere with the market. Recent printer models have replaced the orthodox printing process, however, recently printer consumers have reported a supply memory error 10.00.01 on their printers screen that prevents them from printing the requested file. There are potential culprits that could cause this error as it happens that we have provided some foolproof patches to fix this error.

 



Your printer has a consumables memory error What?

There can be many reasons that can activate a memory failure and one of them for power, the most common ones are listed below:

The metal chips around the toner cartridge are not permanently connected to all internal circuitry of this printer, therefore loose connections of this toner cartridge can trigger a source memory failure.
The microchip information may be out of date, so an error message appears on the monitor.
The packing material may get stuck in the printer.
Initial tips:

If you notice a source memory failure on your printer's own display, please follow the basic troubleshooting step listed in the following section before going to the Essential Solutions section:

Turn off the printer, and then disconnect the printer plug from the main outlet.
Wait a few minutes, then restart the printer by plugging the switch into the main outlet.
This process will reset the mistake and the printer can be removed, but if the error persists, please follow the guide below.

The way to fix provided a memory error in your own printer?

The content is hiding
Option 1: Monitor internal circuits
Option 2: Change the printer cartridges
Option 3: Remove the packaging
Option 4: Check the orange cover
Option 5: Update the program.
Workaround:
Option 1: Monitor internal circuits
If you have an HP laser printer, remember one thing: it has a microchip inside which makes up the cartridge. The circuit becomes damaged if the pin processor located in the printer along with this cartridge is connected and this error has been displayed on the monitor. To ensure that the link is protected in the room, follow these steps:

Turn off the printer and disconnect the printer plug from the main outlet.
Open the cartridge access door and remove the cartridge.
Find the microchips present on the toner in capsules and judge whether they are clean or not.
Remove any excess carbon build-up on the chips with an eraser and make sure they are clean. Internal microchip printer
Now find the metal pins existing in the printer and check them completely, clean them also with an eraser. Clean the metal hooks
Now put the cartridge back into the printer and recall 1 thing the lugs along with the microchip should have a firm connection, because if the connection is loose, the cartridge will not be detected from the printer.
Close the cartridge access door, and then restart the printer by knocking the switch back into the main slot.
Turn on the printer and see if the error persists or not.
Option 2: Change the printer cartridges
Sometimes the cartridge may be damaged or empty and you need to replace it with a new one to ensure the best print quality, keep using genuine HP cartridges for best results. To replace the capsules, please follow the steps below, therefore:

Turn off the printer, then unplug your printer from the main outlet.
Open the top cover of the printer and wait patiently until the carriage is on the ideal side of the printer and is idle and quiet.
Press down against the older ink cartridge, and then slide it out of the carriage. (Note: to replace the tri-color ink cartridge, then take the ink cartridge out of the left slot, and also replace the black ink cartridge, then take the ink cartridge out of the perfect slot if you have an HP printer). Pull the cartridge out.

Remove the new ink cartridge from its package, and then pull on the pink tab to remove the protective tape from the cartridge. CAUTION: Do not touch the ink nozzles or the aluminum contacts on the ink cartridge. Touching these components leads to poor connections, ink failure, and clogging. Do not get rid of them as they are electrical contact.
Hold the cartridge so that the aluminum strips are around the floor and facing towards the printer, and then slide it slightly up into the carriage before it aligns properly.
Close the top cover, then restart the printer to assess if the error still appears on the display, and then proceed when it does.
Option 3: Remove the packaging components
Packaging material remains in the printer if it is turned on for the first time before using the printer for the first time, you want to eliminate packaging material. Due to this substance, the internal connections are changed and the packaging material is also removed to eliminate this error and open the lid.

Option 4: Grab the orange shade notch
If you are unable to resolve the matter, take back the toner cartridge. If you notice an orange shade cutout on the side, just remove it. Reinsert the cartridge and restart the printer which should fix the problem. Moreover, the top of the cartridge can be broken at the side, which facilitates the lifting of the processor of the reader also leads to the slot that has been guided. Therefore, if the processor reader remains turned off and the cartridge cannot be read, it contributes to the supply memory error on the monitor, the toners have become detached and are not touching the connectors.

Option 5: Update the program.
The software can cause many errors. Printer manufacturers largely run updates frequently, and you'll need to configure your printer to automatically sock time in them, but if you've missed the latest updates, follow the steps listed below to manually update your printing apps.

Connect the printer to the network and make sure the Wi-Fi icon is on. Online connectivity button
Click the Settings icon in the upper left corner of the Printer Configuration screen
Scroll down and select Printer Maintenance from the drop-down menu
Select the Update Printer button to update the software and select Evaluate Printer Updates Now and Evaluate for Updates.
Wait for the update procedure to complete, then restart the printer for the updates to take effect.
Workaround:
If the problem is still not resolved, it is best to call the HP Client Service hotline to find your accounts and arrange for a replacement if necessary to send it in person. Since the connections in the printer are squashed, this is likely causing a memory error, the problem is with the processor or the toner firmware. He will receive a replacement kit and return it.